Нещо вкусно и бързо от мама Ваня

Светъл да и е пътят! И на всички, които са там! Днес е Задушница. Събудих се с мисълта, че трябва да ви кажа тази рецепта! Много е бърза, особено, ако имате продуктите във фризера. Винаги купувам лук и чесън с дълги пера, нарязвам ги и във фризера.  Е, казвам ви я.

Трябва ви някакво месо. Оригиналът е с агнешко, но може свинско или пилешко. Аз я правя с пилешки бутчета.

Пресен лук. С големи пера. Колкото повече, толкова по-добре. За 4 души най-малко 2 връзки.

Перата на 1 връзка чесън (ако не обичате на 1-2 чесънчета)

1 китка магданоз. Не му махайте дръжките!

1 китка копър – също!

Повечко джоджен (може и сух, но сега пресният е мечта!)

Черен пипер, сол

1 кофичка кисело мляко и 1 лъжица брашно. (може и 2-3 яйца)

и сега рецептата:

Измития лук и чесън нарязвате на много едро. Същото се отнася за магданоза и копъра. Е, не чак толкова като лука, де! Разбърквате ги със солта и черния пипер, не забравяйте олио! Слагате отгоре бутчетата – също посолени и омазани с червен пипер. Натъпквате с ръка зеленилката. Отгоре капакът, ако още е жив(за иенската тенджера става дума), ако не – фолио и бум във фурната! А, забравих! Ако имате бяло вино – 1чашка, ако не -може 1/3 оцет и останалото вода. Но не е задължително! Като стане готово, разбърквате кофичката кисело мляко с една лъжица брашно, опитвате яденето на сол и ако трябва добавяте в млякото Може да сложите и яйца вътре, ако си оставите малко копър слагате и него ,но ситно нарязан. Заливате отгоре и връщате във фурната да се запече!

Ако е с пиле и студено е много вкусно! Да ви е сладко! Рецептата е много подходяща и за мъже, само да не забравят, че зеленчукът трябва добре да е измит!!!!! 😀

11 Коментари so far »

  1. 1

    Забравих! 😀 Не слагайте никаква вода допълнително! Соковете на зеленилката са напълно достатъчни!

  2. 2

    deni4ero said,

    Звучи много приятно и при всички случаи ще стане любима вкъщи с всичкия тоя кромид и чесън. Особено на бате Спаси. Но, след като се роди мъничето. Сега само от мисълта аз кромид и чесън ми прилошава 🙂

  3. 3

    Диана said,

    И аз ще опитам. Трябваше да я видя по-рано, че днес вече сготвих. Нещо подобно правя аз в тенджера на котлона – викам му пиле с лук. Но с киселото мляко и печено сигурно ще има съвсем друг вкус! 😛

  4. 4

    mislidumi said,

    Муниконтин, вашата мама Ваня ми става все по-мила 🙂

  5. 5

    mislidumi, благодаря ти! Ще ви пусна и други неща за хапване. Аз си падам по бързите и вкусни манджи. 😉 дени4еро ще се опитам да изровя от главата си нещо по-така без луци. Диана, и аз правя нещо подобно в тенджера, но разликата с печеното е много голяма.

  6. 6

    вили said,

    И аз ще пробвам. Лук и чесън имам, остава месцето и съм сготвила още утре. 😆

  7. 7

    Да ти е сладко! 😀 Не забравяй магданоз, копър и джоджен!

  8. 8

    Svetlina said,

    E, джодженът го недолюбвам, ма като се опарича като за пиле, ще се пробвам. Предполагам, че вермутът ми няма да стане вместо вино 😦
    Мммм, чакам следващата рецепта на мама Ваня, особено ако има нещо с рибка, че ми се е дояла…

  9. 9

    Вермутът е доста агресивен като вкус и аромат. Мисля, че не е подходящ. Ако нямаш вино, сложи 1/3 оцет и 2/3 вода в една малка чашка. Същият ефект на виното ще получиш. А джоджен сложи съвсем малко, но сложи.

  10. 10

    Диана said,

    Аз го направих още миналата неделя – без алкохол, нито оцет, със свинско вместо пиле и стар чесън вместо пресен. И си облизахме пръстите – благодаря ти, Муци!
    Добър апетит и на всички, които тепърва ще го правят! 😀 😀

  11. 11

    Муниконтин said,

    Радвам се, Диана! Знаех си, че ще ти хареса! 😀


Comment RSS · TrackBack URI

Вашият коментар

