Приказка за бобеното зърно

Представете си, че сте бобено зрънце. Живеете си весело и безгрижно във вашия свят. Около вас са вашите близки. Говорите си за разни неща. Че сигурно има и други като вас. Не може да сте сами в този огромен свят, я! Това си е живо разхищение! Но кой знае къде са другите и разумни като вас ли са? Въпроси, въпроси…..И докато се усетите, от млад и зелен сте станали зрял и «печен».
Нещо започва да става със света ви… краят ли му наближава? Чували сте такива неща, чели сте в дебелите книги. Армагедон? Второ пришествие? Краят на света? Помощ!!! Умирам!!!!!
Ха, около мен е пълно с такива като мен. И сега? Е, то не било чак толкова лошо …!

Всеки от нас е садил бобено зрънце в мокър памук като малък.

Та историята на нашия приятел продължава.Един ден отново става нещо с него. Измъкват го безцеремонно от дома му и го цопват в някаква нова и влажна къща.

Само дано не се разболея от влагата!Ето на! Нещо не съм добре! Защо така подпухвам! Не съм толкова старо! Нещо става в мен! Раздувам се с всеки час! Помощ! Умирам……

Сутринта детенцето вижда, че бобеното зрънце се е пукнало и от вътре се е показало нещо мъничко и нежно. Нещото расте. Постепенно връхчето му става зеленичко, а в другия му край се появява коренче. В стаята замирисва ужасно. Оказва се, че разпуканото семенце мирише така. Майката успява да убеди детето да го засадят на двора. Израства красиво растение с чудно красиви червени и ухаещи цветове….Цветовете увяхват, изсъхват и…. На тяхно място се люшват….БОБЕНИ ШУШУЛКИ! ПЪЛНИ С БОБЕНИ ЗРЪНЦА! МЛАДИ И ЗЕЛЕНИ!………………………….

Та такива неща ми се завъртяха в главата тази сутрин. Има ли, няма ли връзка с “живота и смъртта”? Ами с “душата”? Въпроси, въпроси….И защо точно срещу Черешова задушница?…Някой ли ми изпрати тази приказка?…. А бе! Раздумки!

Изпращам ви една смехоранска песничка за разведряване. Няма нищо общо с приказката. Или пък има?….
Извинявайте! Имам проблем(технически). За кой ли път?! Песнта по-късно

20 Коментари so far »

  1. 1

    Графът said,

    😀
    Браво, Муци!

  2. 2

    Диана said,

    Да, такъв е кръговрата на живота. Дори умиращата звезда се нарича Супернова, защото умира само, за да даде начало на още хиляди звезди. Погледнато така, е прекрасно.
    А точно тази сутрин моят син ме попита за смъртта. Напоследък се сблъсква с думата и е на възрастта, когато почва да иска да знае как е устроен животът. Най-хубавото, което ми хрумна, бе да му кажа, че човек умира, за да се роди отново като малко бебче на тази земя. И всичко да започне отначало…

  3. 3

    deni4ero said,

    аз съм прекалено млада, за да знам точния отговор, но, може би трябва да помислим за кой точно живот и коя точно смърт става въпрос – духовната, душевна или физическа? Май ти питаш за духовната? Или поне на мене така ми звучи 🙂 И определено има връзка, погледнато така. А каква – вие по-големите, ще ни разясните на нас по-малките :-р

  4. 4

    Ееееех! Ако знаех отговора, нямаше да ви разказвам приказки! 🙂 Диана и deni4ero! Това е просто една приказка, която ми хрумна нощес! Не търсете под вола теле! и си живейте живота тук и сега! 🙂 Не исках да ви натоварвам, а да ви разтоваря! 🙂

  5. 5

    Диана said,

    Хе-хе, Муниконтин, ти нали ни знаеш, особено мен – винаги търся (и понякога намирам) под вола теле! 😀 😀

  6. 6

    deni4ero said,

    ееееееее, ама, то въпрос без отговор не се оставя … пък, ако телето е под вола, нали требе да го спасим 😀

  7. 7

    Ами отговорете ми, де 😀 ! Oсобено ако си намерила телето 😀 !

  8. 8

    deni4ero said,

    тц … не е дошъл курбан-байрама още …

  9. 9

    На баба ти фърчилото! 😀 😀 😀 😀 😀 !

  10. 10

    deni4ero said,

    хахахахахахахахахаха … е, те тука ме затапи, поклон 🙂

  11. 11

    вили said,

    НИе като хора поузрели все си търсим философията във всеки един въпрос и после казват, че сме много мърморели.
    А иначе животът си върви – един умира, за да се роди друг и т.н. и т.н. Пак философия и теле под вола….

  12. 12

    1000000000000 засмяни муцунки трябваше да има горе! 😀 😀 😀 Aма защо не станаха не знам 😀

  13. 13

    deni4ero said,

    нищо, самия израз ги предполага 😀

  14. 14

    Това ми харесва на блога, Вили! Че и философия, и телета, и мърморене и каквото ти дойде на ум, вървят ръка за ръка. И не си пречат! Това е още по-хубаво! 🙂

  15. 15

    vilford said,

    Чудя се, защо ние „разумните бобчета“ си мислим, че сме всъщност разумни. Като не можем на основните въпроси да си отговорим. Виж, дай ни някой засукан сложен въпрос – веднага ще го разнищим, но иначе… Че нали на основните въпроси, отговорите трябва да са най-прости. „Коренчето надолу, стъбълцето нагоре“. Да има кой да ни научи, как да зададем важните въпроси, та да ни е лесно да им отговорим.

  16. 16

    Да, ама няма vilford! Затова все се питаме нещо. Сигурно това е целта. Всеки да си намери отговора. Ако е „разумно бобче“ 😀

  17. 17

    […] Муниконтин – Приказка за бобеното зърно […]

  18. 18

    metchocayti said,

    ИМАМ НЕЩО ПО ВЪПРОСА И ВЪПРЕКИ, ЧЕ ВЕЧЕ СЪМ ВИ ГО ПРАЩАЛА, ТУК МУ Е МЯСТОТО ОТНОВО ДА ГО ПРАТЯ.НЕЩО ПАК НЕ МИ СЕ ПОЛУЧАВАТ УСМИВКИТЕ, НО КОЛКОТО ВИ СЕ ИСКА, ОТ СЪРЦЕ ВИ ПРАЩАМ

    http://metchocayti.wordpress.com/2009/11/23/%d1%81%d0%b2%d0%b5%d1%82%d1%83%d0%bb%d0%ba%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%bd%d0%b0-%d0%bc%d0%b5%d1%87%d0%be/

  19. 19

    metchocayti said,

    И ТОВА СЪЩО Е ПО ТЕМАТА МИСЛЯ! А МЪДРИТЕ ДУМИ СЛЕД ПЕСНИЧКАТА, КОЯТО НА 7 ДЕКЕМВРИ ПОДАРИХ НА СМЕХОРАНЧЕТАТА В ГОЛЯМАТА СИ ЧАСТ СА НА УЧИТЕЛЯ БЕИНСА ДУНО И ДРУГИ ПРИЯТЕЛИ ОТГОРЕ.ОБИЧАМ ВИ, ХОРА!

    http://metchocayti.wordpress.com/2009/09/28/%d0%bf%d0%b5%d1%81%d0%b5%d0%bd-%d0%b7%d0%b0-%d0%ba%d0%be%d1%81%d1%82%d0%b8%d0%bb%d0%ba%d0%b8%d1%82%d0%b5/

  20. 20

    Sashko said,

    😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😛 😛 😛 😛 😛 😛 🙂 😀 😀 😀 😀


Comment RSS · TrackBack URI

Вашият коментар

