Кравата

на леля Еленка от с. Марица

Брат ми Графът, публикува тази история в блога си, ама тя си моя и ще си я пусна и аз!

Роди ме, мамо, с късмет, па ако ще и крава!

Ето историята:

Лятото на 1959г. С мама и татко сме в с. Марица. На курорт. А и мама да свърши нещо. Не помня точно какво. Нещо свързано с дарак или тъкане – не помня. Хубава селска къща. Пълна с бълхи. Както и цялото село. Нашите се бореха героично да ме спасят от изяждане. Както и да е. Та за кравата. Малко мляко давала и подочух, че се канят да я продават за месо! Ужас! Крава като крава, ама ми беше симпатична! И една вечер, нямаше никой в къщи, като се върна от паша, реших поне да я позамия, защото беше страшно мръсна. Не я прибрах в обора, а хванах сапуна за пране на леля Еленка, маркуча и започнах да трия и да мия. Оказа се, че една крава е доста голямо нещо и никак не е лесно! Нашите се прибраха с леля Еленка. Тя се муси, че зяносвам сапуна, баща ми се подсмихва под мустак, а мама естествено се хваща да ми помага. Включи се и татко. Поизмихме я. Горе-долу. Няколко дни ни трябваха, но я лъснахме! Оказа се копринено и много красиво животинче! Всяка вечер като се върнеше от паша, вече не влизаше направо в обора, а се строяваше до чешмата и чакаше вечерния си душ. Но най-хубавото беше, че започна да дава мляко! И то повече отколкото се очакваше от нея! Селото беше в потрес! Идваха да я гледат като музеен експонат. Вечно имаше някоя комшийка, която следеше колко издоява леля Еленка. В резултат повечето маричани започнаха да си подмиват добичетата. Дали при тях е имало такъв ефект не знам . Та това е историята на кравата от Марица. За съжаление не щ помня името. Не знам дали има поука в тази история, но много често си спомням за нея! Сигурно има!

3 Коментари so far »

  1. 1

    deni4ero http://deni4ero.wordpress.com
    2008/04/22 at 10:44 PM

    хахаххаа случила е кравичката Моята история с крава е, че, когато съм била малка, съм й бършела муцуната с кърпичка, да не й тече носът … детска му работа

  2. 2

    2008/04/23 at 11:27 PM

    Аз ти казах , че си смехоранче, ти не вярваш!


Comment RSS · TrackBack URI

Вашият коментар

